Qlima D520

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Qlima D520 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

FW Weide 09-05-2018

Clima D520, een korte levensduur

Geschreven voor: Qlima D520

We hebben een Clima Luchtontvochtiger gekocht via Marktplaats. Het aparaat was nieuw € 220,- en op Marktplaats werd deze aangeboden voor iets minder dan de helft. Het apparaat is hiervoor een kleine twee jaar in gebruik geweest, van een stel die hier erg zuinig mee om is gegaan. (dat vertrouwen was er) We hebben het apparaat zelf 5 maanden lang elke ochtend gebruikt en nu stopt hij ermee. Soms denk je slimmer af te zijn met een tweedehands koop.

Toch erg jammer dat dit apparaat het na 3,5 jaar begeeft. Goedkoop is duurkoop!
Lijkt mij toch geen goede reclame voor een bedrijf als Clima.

Pluspunten

• stil apparaat
  • mooi vormgegeven
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• korte levensduur!

Siets 02-04-2018

Geen lange levensduur

2 stuks gekocht, qlima 516 en qlima 520
1e apparaat qlima D 516 bleek voldoende dus 520 was reserve.
Binnen garantieperiode ging de 516 stuk en kreeg nieuwe retour.
Inmiddels 520 ingeschakeld en ging de 516 in reserve.
Ook deze 520 binnen 15 maanden stuk.
Nu maar weer met de vervangende D516 proberen.
Heeft dus niet echt een lange levensduur bij normaal gebruik.

Pluspunten

• Fluisterstil
  • Prima capaciteit

Minpunten

• Waterreservoir moeilijk te openen
  • Geen lange levensduur

Tk 04-02-2018

Tweede Qlima D520 binnen levensduurverwachting defect.

Geschreven voor: Qlima D520

2e Qlima d520 binnen levensverwachting. Moeilijk moeilijk, ik had geen zin in jurid. Overgestapt naar Eurom. Top machine. Qlima raad ik af om aan te schaffen. Veel gebruikers schijnen dezelfde klachten te hebben.

Minpunten

• Defect binnen levensverwachting

Tk 17-10-2017

Tweede Lima D520 nu weer defect.

Geschreven voor: Qlima D520

Eerste na 1,5 jaar en tweede na 2 jaar en maand defect. Functioneerde wel goed. Er is wel een regeling voor reparatie en gedeeltelijk eigen kosten, maar van afgezien wegens gebrek aan vertrouwen in het merk. Niet aan te bevelen.

Rinus 21-09-2017

Prima service achteraf.

Geschreven voor: Qlima D520

Gekocht op 2-1-2015 het apparaat doet wat het moet doen maar na 2 jaar en 8 maanden deed hij het niet meer.Contact gezocht met de fabrikant omdat de 2 jaar garantie al voor bij was.Ik kreeg van hun bericht om het apparaat op te sturen en hebben ze besloten om toch de Colanse toe te passen.Heden 20-9-2017 kreeg ik een nieuwe .Ik hoop dat deze langer mee gaat.Over het apparaat algemeen heb ik geen klachten.En ik ben heel te vreden over de afhandeling van de fabrikant.

Pluspunten

• Prima ontvochtiger
  • Ziet goed uit
  • Voldoet aan mijn eisen
  • Afhandeling reparatie

Minpunten

• Levensduur te kort.

Erik 04-06-2017

Zibro D520

Geschreven voor: Qlima D520

Product werkte naar volle tevredenheid. Werd alleen zomers af en toe gebruikt. Nu, na 3,5 jaar gaat het apparaat niet meer aan. Erg teleurgesteld. Met zo'n lage gebruiksfrequentie behoort dit product niet de geest te geven!

Pluspunten

• Als het apparaat het doet, werkt het prima.
  • Onttrekt echt een hoop vocht aan de lucht.

Minpunten

• Is na 3,5 jaar reeds defect. Werd weinig gebruikt

Jurrian 22-02-2017

Erg goede luchtonvochter

Geschreven voor: Qlima D520

De luchtontvochter staat bij ons in de kelder en ik heb de waterafvoer geregeld d.m.v. de continue afvoer: ik heb er een watertank naast gezet die ik met een dompelpomp één keer in de zoveel maanden even leeg maak. De bediening is eenvoudig en ik kan via de knopjes precies instellen dat hij zelf begint te slurpen als de luchtvochtigheid boven de 65% komt. Er zijn meer gemakkelijke instelmogelijkheden die ik even geprobeerd heb, maar verder niet gebruik.
Ook bij ons hield het apparaat er na 2 1/2 jaar mee op. Iets met een printplaat of zo, En in tegenstelling tot de hier boven staande beoordelaars vind ik dat het van kwaliteit getuigd als je gewoon een nieuwe achter de deur geschoven krijgt. Hulde voor de perfecte service.

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen
  • Uitstekende service

Minpunten

• geen

Sjoerd 08-02-2016
Geschreven voor: Qlima D520

Het apparaat werkt in principe. Het houdt de luchtvochtigheidsgraad goed op pijl, ook in een grote ruimte. De bediening is eenvoudig en de vormgeving goed.

Echter na circa 4 jaar en dus na afloop van de garantieperiode heeft de D520 het begeven. Qlima heeft geen reparatieservice waardoor het apparaat ook niet meer hersteld kon worden. Van een dergelijk apparaat mag naar mijn mening een langere levensduur verwacht worden.

Erik_1977 01-11-2015
Geschreven voor: Qlima D520

Het apparaat doet zijn werk goed, als ik hem aan zet dan daalt de luchtvochtigheid direct. Hij staat bij ons in de bijkeuken waar de wasmachine en droger staat en waar de was ook wordt opgehangen. Helaas deed het apparaat na precies een jaar helemaal niets meer. Ik kon het apparaat opsturen naar de distributeur/leverancier en kregen binnen een week een nieuwe opgestuurd. Hele goede service, maar helaas kan ik daarom geen goed cijfer voor de duurzaamheid geven. Ik hoop dat het een uitzondering is.

Erik_1977 15-06-2016

Update van de review van 1-11-2015:
Helaas is het nieuwe apparaat er ook mee gestopt. Ook deze heb ik opgestuurd naar de distributeur en binnen een week kreeg ik weer een nieuwe opgestuurd. Service is perfect alleen aan de duurzaamheid van deze apparaten begin ik toch ernstig te twijfelen.